insert_emoticon
local_shipping
  • Snabba leveranser

  • - Beställ innan kl. 12:00 och vi skickar ditt paket samma vardag
Moms visas:

Köp- och leveransvillkor

Upprättande av avtal om köp

Avtal om köp upprättas då din beställning har bekräftats av WS & Company till den e-postadress som du angivit vid beställningen. Genom beställningen accepterar du dessa Villkor. Du måste vara minst 18 år för att handla på WS & Company. Ingen lägsta gräns för beställning. 

Leveransvillkor

Leverans
Normal leveranstid är 1-3* arbetsdagar (helgfria vardagar, inom Sverige) och gäller varor i lager, från det att WS & Company har godkänt och bekräftat din order via e-post. Om någonting skulle förändra leveranstiden till det längre blir du alltid kontaktad med anledning till förseningen och information om ny leveranstidpunkt. Om din order blir försenad har du rätt att häva ditt köp utan kostnad. Detta gäller även specialbeställningar. Alla beställningar som kommer in innan kl. 12 skickas samma vardag/arbetsdag (förutsatt att det är varor i lager) eller senast nästkommande helgfria vardag. 

*Gäller vid frakt med PostNord, DHL kan ta längre tid vid leveranser norr om Sundsvall. Se nedan.

PostNord: Vi skickar bl.a ordrar med PostNord som uppger 1-2 dagars leveranstid, helgfria vardagar inom Sverige (vilket är inräknad i vår normala leveranstid på 1-3 helgfria vardagar). Detta ska gälla alla postnummer inom Sverige och gäller tjänsten PostNord MyPack. 
 
DHL: Väljer du DHL ServicePoint uppger DHL att normala leveranstiden är 1-3 dagar, helgfria vardagar inom Sverige. Undantag från detta kan vara leveranser norr om Sundsvall där man kan få räkna med ytterligare 2-3 dagar beroende på var man bor. Kontakta oss om du önskar mer information om vad som gäller just till din ort. 
 
Företagspaket: Vi skickar företagspaket med DHL som uppger att normal leveranstid är 1-3 dagar beroende på slutdestination. Kan tillkomma dagar om leveransen ska norr om Sundsvall. Önskar du mer information om exakt leveranstid till din ort är du alltid välkommen att kontakta vår Kundservice.
(Man måste välja att man är ett företag för att detta leveranssätt ska bli synbart samt valbart.)
 

Frakt: 
Det tillkommer alltid en fraktkostnad på alla beställningar, avgiften räknas ut på vikt och volym - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan.

Vi levererar våra paket med PostNord och DHL. Alla paket upp till 20 kilo kan skickas med PostNord MyPack eller DHL Service Point och hamnar då hos ett ombud nära dig. För att hämta ut ditt paket hos ditt ombud behöver du ta med din legitimation. Du kan även skicka ett ombud att hämta ut ditt paket. Ombudet behöver du ta med både sin egen och din (köparens) legitimation. Paket som överstiger 20 kg levereras hem till dig, till dörren, med PostNord Home. Vi erbjuder även att skicka Företagspaket. Paketet levereras då direkt till ditt företag och någon måste finnas på plats för att ta emot paketet mellan klockan 8.00 och 17.00 helgfria vardagar. Alla paket är spårbara vilket ger en trygghet för dig som kund. 

Ett tips är att ladda ner PostNords och DHLs App. Då läggs paketen till i appen och du kan enkelt följa ditt paket. Man kan även signera paketet med BankID för att någon annan ska kunna hämta ut paketet till dig. 

From 9/4 2020 erbjuder vi även fraktalternativet PostNord Home från 0 kg där du som kund kan välja att få ditt paket hem till dörren.  

Fraktfritt: Beställningar inom Sverige som understiger 20 kg skickas fraktfritt vid ordervärde från 1500 kr. Leveranssättet blir då PostNord MyPack, DHL Service Point eller Varubrev. I kassan finns alternativet att uppgradera frakten till PostNord Hemleverans alt. Företagspaket. 

Hämta på e-handelslager:
Väljer du fraktalternativet Avhämtning i kassan kan du kostnadsfritt hämta din order hos oss på Idögatan 26 i Linköping. Varuutlämningen har öppet vardagar mellan kl. 7-17. Du får ett sms när din order är plockad och klar för avhämtning. Efter en timme (mellan kl. 7-16) från att din order är lagd ska ordern vara klar att hämta. (Tex lägg din order kl. 7, hämta kl. 8 eller lägg din order kl. 16 och hämta kl. 17)

Ej uthämtad vara

Om du ej hämtar ut ditt paket debiterar vi dig 300 kronor för ej uthämtade varor. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten, ta därför kontakt med oss på [email protected] innan du returnerar din vara. Läs mer om ångerrätten längre ner på denna sida.

Var noga när du fyller i din adress. Om ditt paket hamnar hos fel ombud på grund av felaktig adressinformation och du vill att varan ska hamna på ett annat utlämningsställe (ett så kallat ändrat förfogande) debiterar vi transportörens avgift på 225 kr inkl. moms + eventuell frakt.

Transportskada
Anmäl transportskada till oss inom skälig tid. Med skälig tid menas inom två månader.

Ångerrätt 

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Enligt distansavtalslagen har man rätt att ångra sitt köp inom fjorton (14) dagar från att man tagit emot varorna utan att ange någon anledning. Beroende på hur och om varan använts kan du få betala för eventuell värdeminskning. Varan får inte använts mer än nödvändigt för att fastställa egenskaper och funktion, i annat fall kan prisavdrag för värdeminskning göras. Samma villkor gäller för öppet köp som vi erbjuder i 30 dagar.

Ångerrätten gäller ej:
- Specialbeställda varor. D.v.s varor som specialtillverkats för dig eller på något annat sätt har en personlig prägel.
- Varor med bruten försegling, gäller varor som pulver, vätskor med mera, som av hygieniska- och säkerhetskäl inte kan återlämnas. Detta om försegligen brutits av dig.

Kostnaden för att skicka tillbaka ditt ångrade köp betalar du som kund.

Om du vill ångra ditt köp kontakta oss via telefon 013-4742470 eller e-post [email protected] Du kan även välja att fylla i Konsumentverkets ångerblankett som du skickar in till oss genom att klicka här.  Vi kan ordna en retursedel till dig vilket ger dig en förmånligare fraktkostnad tillbaka till oss. Kostnaden för returfrakten står du själv för så vid användandet av retursedel dras beloppet vid krediteringen av de returnerade varorna.

Det går även bra att lämna tillbaka din vara direkt på vårt e-handelslager på Idögatan 26 i Linköping. Ta med följesedel / faktura / kvitto samt giltig legitimation.

Vi krediterar dig senast inom 14 dagar efter att vi mottagit ditt meddelande. Du kan dock få vänta på din återbetalning tills dess att varan kommit åter till oss eller att du kunnat lämna ett bevis på att varan återsänts till oss.

Reklamation

Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom "skälig" tid. (inom två månader) Reklamationen görs till [email protected] eller på tel. 013-4742470. Om du behöver returnera produkter står WS och company för fraktkostnaden. Kontakta oss alltid innan du returnerar en vara. Tänk på att packa varan ordentligt, du har ansvaret tills det att varan kommit tillbaka till oss. 

Returnerade varor ska skickas till: W.S Craft AB, Idögatan 26, 582 78 Linköping. Vi löser inte ut paket som skickas som Postförskott. 

Om du önskar en utbytesvara vid felaktig eller skadad vara återbetalas dina utlägg som t.ex fraktkostnad i samband med reklamationen inom 14 dagar från att vi mottagit din vara. Om du inte önskar en utbytesvara, krediterar vi dig för den reklamerade varan samt ev. utgifter i samband med din reklamation som t.ex fraktkostnad senast inom 14 dagar efter att vi mottagit ditt meddelande. Du kan dock få vänta på din återbetalning tills dess att varan kommit åter till oss eller att du kunnat lämna ett bevis på att varan återsänts till oss.

Du har som konsument 3 års reklamationsrätt.

Är du inte nöjd med hur vi hanterat din reklamation, kontakta då Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Vi följer alltid ARN:s beslut. 

Personuppgifter

När du beställer från WS & Company godkänner du även att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att tillhandahålla en bra service. WS & Company försäkrar att vi aldrig kommer sälja eller överlåta dina uppgifter till någon annan.

Betalningsalternativ

- Klarna Checkout - Faktura, delbetalning, kort, direktbetalning - För både privatpersoner och företag. 

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Se https://checkout.klarna.com/legal/swe/sv-se/generic.html (Länken öppnas i nytt fönster) för kompletta villkor gällande Klarna Checkout. (Vid köptillfället görs en kreditprövning av Klarna som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.) Ev. påminnelseavgift till Klarna är 60 kr samt dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Klarna uppfyller kraven för PCI DSS. (Payment Card Industry Data Security Standard).

- Kortbetalning / PayPal

Vi erbjuder att betala din order med PayPal. Man behöver inte ha ett registrerat PayPal-konto för att kunna betala med sitt kreditkort. 

- Swish Handel

Förhandsbetala med Swish. Kräver tillång till appen Swish. Så snart du genomför ett köp i webbutiken så ber systemet dig öppna Swish-appen som då automatiskt hämtar all information. Snabbt och smidigt sätt att betala din order. 

- Faktura (OBS endast för kommuner och landsting)
Detta betalningsalternativ är endast giltigt för kommuner, statliga företag, skolor och landsting. Här kan man ange separat leveransadress och hur fakturan ska märkas skrivs i meddelandefältet. Fakturan har 30 dagars betalningsvillkor. Minimumbelopp för faktura är 500 kr. 

SMS och mail-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. Har du inte lämnat ditt nummer i ordern kommer den informationen istället skickas via mail. Vi kan även komma att skicka ut mail rörande din order där vi önskar att du recenserar de produkter du beställt. 

Fel och ändringar
Ibland kan varor skilja sig lite jämfört med den bild vi publicerat på www.wsochcompany.se detta är fullt naturligt då t.ex färgkulörer kan visa sig annorlunda på bild. Vi kan alltså inte garantera exakt det utseendet varan har på bilden. Vi reserverar oss för eventuella justeringar av priser som till exempel kan bero på prisändringar från våra leverantörer, valutaförändringar, lagerförändringar och eventuellt tekniska fel på webbplatsen. Vi reserverar oss även för eventuella slutförsäljningar och felskrivningar. Observera att detta ej gäller redan genomförda köp. Då är det den information och pris som fanns vid köptillfället som gäller.

Säkerhet och Sekretess

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i Dataskyddslagen (GDPR).

Vi använder SSL (Secure Socket Layer) vilket betyder att alla beställningar är krypterade, dvs helt säkra.

Företagsinformation:

WS och company drivs av WS Craft AB

W.S Craft AB
Idögatan 26
582 78 Linköping
org.nr: 559213-4364

Företaget är registrerat för F-skatt.

 

Produkter

Information

Handla