insert_emoticon
local_shipping
  • Snabba leveranser

  • - Beställ innan kl. 12:00 och vi skickar ditt paket samma vardag
Moms visas:

Information om oss, lagerstatus och lite annat i dessa tider.

Pack och lagerstatus WS och Company

Vi får många frågor om leveranstider, lagerstatus och hur vi mår i dessa tider. Vi tänkte att vi i detta inlägg skulle besvara några av de absolut vanligaste frågorna utifrån vårt perspektiv. Vi ska inte ödsla tid på ett långt intro till detta så vi kör igång direkt.

 

Fråga: När kommer ”den” eller ”den” varan in i lager igen.

Detta är den vanligaste frågan vi får och tyvärr nästan omöjlig att svara på. Våra beställningar går iväg precis som vanligt, men det är många artiklar som är restnoterade hos leverantörerna och tillverkarna. Det betyder att även att vi beställer produkten, så får vi inte hem den till oss. Många av varorna kommer in precis som vanligt, medans ett fåtal har tvärstopp.

 

Fråga: Varför är det så?

Det finns många olika anledningar till att varor inte kommer eller är försenade. Några exempel på sådant kan vara att leveranserna är långsammare på grund av att inte lika många människor arbetar och då blir godset stående i någon hall någonstans väldigt länge. Ibland är det helt enkelt exportförbud och ibland beror det på att fabriken som tillverkar produkten har stängt. Det förekommer även mer udda anledningar som man inte kanske tänker på. En färg tillverkas i ett land, även i Sverige, men korken till färgen tillverkas i ett land där fabriken är stängd. Utan kork, ingen färg. Många produkter har även isopropylalkohol och liknande som bas eller tillsats. Dessa tillverkas inte alls då denna alkohol går till handsprit m.m. Det börjar dock släppa efter lite igen och vi har mycket produkter på väg.

 

Fråga: Vad gör ni åt det?

Vi har, som så många andra, börjat att tänka om. Vi har sett oss omkring i de lokala marknaderna på ett annat sätt och försökt att hitta ersättningsartiklar så gott det går. Vi tror, och hoppas, att det ska bli enklare att hitta mer lokalproducerade artiklar med tiden. Det är inte alltid lätt, men vi arbetar mycket för att bli bättre på detta och uppmanar även i den utsträckning vi kan våra leverantörer att tänka på samma sätt. Det har faktiskt gett en hel del resultat och det är jättebra.

 

Fråga: Jag har sett en annan butik som har varan, varför kan de ha den i lager och inte ni?

Det är nog många gånger även tvärtom. Det handlar helt enkelt hur mycket man säljer av en vara eller hur stort lager man hade på den varan. Vissa varor är superpopulära hos en butik medan en annan butik inte alls säljer den speciellt mycket normalt sett. Nu när läget är som det är blir det naturligt att de som säljer mest av en vara eller hade minst lager får slut på den snabbast.

 

Fråga: Har ni någon fördröjd leveranstid just nu?

Egentligen, nej. Det förekommer dock ibland, speciellt kanske efter helger och annat att några ordrar blir någon dag försenad. Anledningen till detta är att vi är färre personal på plats. Det beror delvis på att även vi har varit sjuka och hemma om vartannat då man inte ska gå till jobbet med minsta symptom. Detta kombinerat med en ökad efterfrågan gör att det ibland, på enstaka ordrar, kan ta en dag extra. Vi arbetar mycket för att undvika minsta störning. Läs lite längre ner på sidan vad vi gör åt det hela.

 

Fråga: Varför får jag inte svar på mitt mail?

Alla ska få svar på sina mail. Om mailsvaret dröjer beror det på ovanstående anledning. Vi arbetar även med att svara mail på både kvällar och helger så vi försöker att ligga i fas hela tiden. Ibland är det mail som bara någon eller några av oss kan svara på och om inte personen är på plats kan det ta en liten stund extra. Mail om ordrar och leveranser har alltid högsta prioritet och svaras på precis som vanligt.

 

Fråga: Vad gör ni åt alltihopa?

Vi har tagit många åtgärder för att allt ska flyta på precis som vanligt. Några av dessa punkter, som ni snart kommer få se ett resultat av är: Vi har anställt kundtjänstpersonal. Tidigare har vi haft blandroller, men nu har vi alltså rekryterat in de som endast ska arbeta med kundtjänst. Vi är även mitt uppe i att rekrytera packpersonal vilket kommer göra att vi kan bli ännu snabbare och så rekryterar vi in en butikschef vilket också det kommer hjälpa till med servicen i butiken. Som tidigare nämnt arbetar vi även kvällar och helger med både mailsupport och pack.

 

Fråga: Hur kommer jag lättast i kontakt med er?

Det är fortfarande mail och telefon som gäller. Om ni har lättare frågor kan man ställa dem på våra sociala medier. Där svarar vi nästan direkt. Dock orderfrågor och längre supportfrågor angående tillvägagångssätt och liknande hänvisar vi till vår mail och telefon.

 

Fråga: När blir allt normalt igen?

Vi önskar verkligen vi hade svaret på detta. Ur vår verksamhets perspektiv så ser vi att det börjar lätta upp och faktum är att det flyter på nästan precis som vanligt. Vi har snart varor på ingång som varit slut väldigt länge. Vårt arbete med att hitta ersättningsprodukter har även det börjat bära frukt. Lite lättare är det, men det är fortfarande vissa fabriker som är stängda. Om ni har en artikel som ni väldigt gärna vill handla, men inte funnits i lager på ett tag, kontakta oss så hjälper vi dig att hitta en liknande vara. Det är inte alls så att allt är slut, även om vissa kategorier och produkter från vissa leverantörer ekar tomt.

Vi hoppas det här gav några svar på hur vi arbetar i dessa tider och varför vissa varor dröjer eller inte alls finns. Sköt om er och stay creative!

/ Vi på WS.

0 kommentarer

Ingen har kommenterat detta inlägg ännu. Bli den första att kommentera!

Produkter

Information

Handla